Otse põhisisu juurde

Kust alustada?

Ütlen ettehoiatavalt ära, et see blogi ei saa olema eestimaastikul järjekordne "zero waste" ("nullukulu") blogi. Sest ma tõstan juba praegu käed ülesse ja annan alla ning tunnistan ausalt, et meil juba on paar väga head nullkulu blogijat. Olen ise suur Nullukulu lugeja, mis on seotud otseselt nullkuluga- vegan postitused jätan hetkel vahele- aga Maryliis on mind väga palju inspireerinud ja aasta aega tema blogi lugenud, olen lõpuks ise ka ülesse ärganud ja otsustanud veidi temaga kaasa mõelda ja ka tegudele asuda. Seega võib tulla päris palju postitusi seoses "zero waste" teemadel. Minu eesmärgiks on oma sõpru ja tuttavaid kaasa mõtlema panna meie olevikule ja tulevikule.

Kust tuli blogi pealkiri?
Ma mõtlesin päris pikalt, kas jätkata blogimist. Kui JAH, siis mis teemal või mis suunal, või miks üldse või kuidas? Kui eelmine blogi oli väga kindel, et seal kirjutan oma elust ja olust Austrias, siis oma Eesti elust ei ole nagu mõtet ju heietada. Keda kotib? Samas on mul palju mõtteid ja arvamusi erinevatel teemadel, mis mind ärritavad või mida lihtsalt tahaks teistega (teiega) jagada. Kuigi samas jälle - keda kotib, mida mina arvan ja mõtlen... Pealkiri ISE on väga hea kokkuvõte kogu mu tulevastele postitustele siin - ISE tean, ISE teen, ISE mõtlen. Kui ma olin veel väike ja ema küsis mult: "Grete, kuidas sa seda oskad? Kes õpetas?", siis olin vastanud väga lihtsalt: "Ise õppisin!" Vahest ma mõtlen seda siiani. Ma olen üpriski kangekaelne mingites olukordades, kus ma ei taha mõelda nii nagu ülejäänud inimesed või arvata samamoodi. Võib-olla alles hiljem tunnistan vaikselt iseendale, et jah tal oli õigus.

Et midagi siin elus, maailmas, universumis muutuks, siis peab alustama ISEendast. Lihtne ja ma arvan kõigile juba teada olev fakt. Aga lihtsam on ajada süü kellegi teise peale ja öelda, mis mina? Üksi ma ei muuda midagi. Nagu viimasel ajal Maryliis oma blogis on kirjutanud, et tunneb, et see kõik on asjata. Kogu see mure selle üle, et prügi ja plastikut on meie ümber liiga palju. Aga kui poleks tema blogi, siis ma siiani ei teaks, ei mõtleks sellele, et on mõned inimesed, kes leiavad lahendusi sellele, kuidas vähem prügi toota. Ja ma arvan, et seda ei ole vaja kohe alguses nii paaniliselt tagaajada, et kõik peab mu elus olema nüüd "zero waste". Vaikselt, samm-sammu haaval. Tundub loogiline. Kuigi minulgi taob peas mõte: KOHE ja PRAEGU!

Esimene samm nullkulu eluviisi suunas:
Ostsin täna Tartu Rebase Rimist OrganiCup´i - 22,49€
Loe täpsemalt siit.
Kuna alles ostsin, siis ei oska veel kommenteerida, kui hea see on või mis on selle toote miinused ja/või plussid. Aga luban sellest kirjutada, kui olen järele proovinud.



NB! Soovitan alustada väikestest sammudest. Ma rõhutan veel kord, et mul läks aasta aega enne kui Nullkulu blogi tõsiselt võtma hakkasin. #pikadjuhtmed

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teeme koos puuviljakoti

Mulle kirjutas üks armas Reti, kes nägi selles Delfi videos minu puuviljakotte ja palus, et saadaksin juhendi, kuidas ma neid kotte teen. Ma olen juba neli päeva vaevelnud selle juhendi kirjutamisega, sest see pole üldse nii lihtne, kui ma alguses arvasin. Alguses mõtlesin et teen skeemi ja värki, aga lõpuks viskasin hiire nurka ja otsustasin, et näitan skeemis kuidas alustada aga lõpu peate heegeldama ainult juhendi abiga. Et midagi jääks, ka minu "firma" saladuseks, siis võib juhtuda, et teil ei pruugi juhendiga esimesel korral hästi välja tulla, see tähendab, et peate olema ka ise veidi loovad ja nuputama kuidas selle skeemi ja juhendi abiga kott valmis heegeldada. (Ma lihtsalt ei taha öelda, et ma ei osanud paremat juhendit kirjutada). Ja loomulikult vajadusel võite minu poole isiklikult pöörduda ja abi paluda. Vaja läheb: Heegelniiti ja heegelnõela (mina kasutasin suurust- USA 5 / Eesti 0.5) Kuidas heegeldada endale puuviljakott: Puuviljakoti alustamise skee

Tuul ja kliimaärevus

Eile oli siis see päev kui ma võtsin oma salongi juhendajat Priidut kuulda ja tegin koolist poppi. Nimelt ma olen Tallinnas vastu pidanud juba 4 kuud, aga vaikselt tekib kõigest taas tüdimus, kas novembrikuu pimeduse või millegi muu pärast, kes seda teab. Mainisin seda Priidule, et koolist juba vaikselt tüdimus, sest ma olen alates 7 aastasest saadik järjest koolis käinud- see teeb siis 17 aastat- see on suurem osa minu elust. Ja tahaks järjest enam olla lihtsalt üks suur täiskasvanud inimene, kes käib tööl, maksab üüri ja suudab endale ise söögi lauale osta ja ka valmistada. Igatahes Priit soovitas vahest poppi teha ja kool ikkagi ära lõpetada. Ja ma mõtlesin, et kui poppi teen, siis peaks aja kuidagi kasulikult ära kasutama ehk siis milleks mul kunagi väga aega ei jää - blogikirjutamiseks (ja muidugi veel umbes 99 asja, mida peaks võiks oleks armas teha) Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada täna. Ma olen märganud, et ma ei näe otseselt vaeva, et elada pakendi- ja plastikuvabal

Kapselgarderoob ja Marie Kondo

See postitus on inspireeritud ühest kindlast postitusest -  slow.ee . Kui olete huvitatud jätkusuutlikust elustiilist, siis soovitan seda lehekülge jälgida ka  Facebookis . Kõik algas eelmisel talvel - siis kui teadsin, et ma lähen mõne kuu pärast Austriasse. Ma olin veidi paanikas. Ma teadsin, et mul on üks suur kohver, kuhu peab mahtuma 23kilo asju aga mul on suur garderoob. Sealt ma pean valima natuke talveriideid, siis natuke kevaderiideid ja siis sinna otsa ka mõned kergemad suvehilbud. Saate isegi aru, et suvehilbud mahuvad kindlasti, aga kuidas ära otsustada, millised talveriided kaasa tulevad. Otsus oli väga lihtne. Ma pean valima ühe tooni ja kõik asjad lähtuvad sellest, et kõik sobivad kõigega. Mis te arvate, mis tooni ma valisin? Loomulikult must, mis varieerus halliga. Okei olin nõus, et üks kollane ja sinine kampsun võiksid ka olla väikesteks aktsientideks. Ülla-ülla. Pakkimine läkski mõne kuu pärast üpriski sujuvalt ja ilma väga suure paanikata. Aga mis selgus Austria