Otse põhisisu juurde

Wanna be hairdresser


Need lapsepõlve unistused on ikka imelikud unistused. Need jäävad sind elulõpuni kummitama. Kui 3aastane Grete juba lõikas Barbidel ja nukkudel juukseid, mis lõppes sellega, et nuku jäi kiilakaks või kui Grete teadis koolis alati vastust, mida öelda küsimusele "Kelleks tahad sa saada?", aga kui see lõppes sellega, et poisid norisid, et minust saab tulevikus uus Vändra meestejuuksur, siis see ei kõlanud enam üldse nii ekslusiivselt ammugi mitte inspireerivalt. Lisaks kodus rääkis ema, et juuksuri töö pole üldse kerge: peab püsti seisma ja kemikaale kokkusegama ning see ei mõjuks ühele noorele naisterahva tervisele hästi. Nii pidin mõtlema välja muu ameti, mis mind samuti inspireerib - sisearhitekt.

Sellest on nüüd möödas 8 aastat kui Grete tegi otsuse pürgida sisearhitektiks saamise poole. (Vahepeal oli ka mõte stsenograafia- mis on sarnane sisearhitektiga, aga kujundamine toimub teatri piirides). Aga tegelikult olen ma siin - mind võib kutsuda graafiliseks disaineriks (vajab värskendamist) ja aasta pärast (loodetavasti) mööbli disaineriks. Eile küsiti mult, aga kas ma tunnen, et see teekond oli vajalik, kui tegelikult nüüd tahan ikkagi minna juuksuriks õppima. Ma ei kahetse oma elus midagi, mitte kunagi. Ehk siis- JAH, see oli vajalik! Küsite miks?

Vastus on väga lihtne! Tartu Kunstikool. Ma siiani ei suuda välja mõelda kuidas ja mis moodi, aga just see kool aitas mul saada minust minu. Olla mul mina ise. Julgeda olla mina ise. Seal sündis mu rõõmsameelsus. Vabadus. Hirmudest vabanemine. Mõistmine. Mille paraku nüüd vahest olen unustanud, sest karm tõde ja ühiskonna väljamõeldud "reeglid" ja "seadused" tekitavad ängi ja stressi. Kuid see ei pea ju nii olema.

Ükskõik mis ma nüüd oma elus ette ei võtaks. Ma ei karda. Ma ei tunne end ebamugavalt. Ma tean et elu juhib ise mind. Ma olen enesekindlam. Eneseteadlikum. Ma olen mina ISE. Just nimelt tänu Tartu Kunstikoolile. Ma tean kuidas olla isikupärane. Kuidas olla julge. Kuidas elada ja unistada. Kuidas võtta ette ja ära teha. Võtsin ette ja läksin välismaale. Ise endale korrutades ma saan hakkama. Ma ei oska inglise keelt, aga ma saan hakkama.  Ja just seal see mõte sündiski. Ütlesin seal paarile Austria kursaõele, et tegelikult ma ei naudi oma praegust eriala ja kui nad küsisid, mida sa tegelikult tahad. Vastasin: "Juuksuriks". Simone vaatas mulle otsa ja küsis: "Aga miks sa, siis ei tee seda? Hakka lõikama!" Läksin koju, vaatasin peeglisse ja küsisin: "Tõesti? Miks ma, siis seda ei tee?"

Esimesed tööriistad

Ja siin ma nüüd olen. Kuuaega tagasi kustutasin instagramist kõik oma 128 igavat pilti ja alustasin intenssiivselt "wanna be hairdresser" ("tahan olla juuksur") promoga. Üleeile juhtus ekspromt lõikus koolivennale, kes oli õnneks kohe ka kahe käega poolt. Siin ta on- enne ja pärast.


Enne

Pärast

Mega suured tänud Priidule, kes lasi mind juba teist korda enda juuste ligi. Peab ikka julge olema...

Kolmas samm nullkulu poole:
Mul on alati olnud probleeme ripsmetušidega. Silmad väsivad kiiresti ära ja pea hakkab valutama (üheks alternatiiviks leidsin pruuni laineri, sest see ei ole ripsmetel ja see ei väsita silmi). Aga vahest nagu tahaks midagi ripsmetele määrida.
Mulle soovitati ZAO ripsmetuši. Ripsmetušš on korduvtäidetav. Kõlas nagu parim diil, kuid sel on ikka väike AGA. Sisemus, mille sa pead sa ikkagi ära vahetama uue sisemuse vastu on plastik. Seega 100% öko see ikkagi ei ole. Aga pambus pakend on ilus. Kuid silmad väsivad ikka ära. Juu siis pole ripsmetušid mulle.
PS! Tulevikus on plaan proovida ise teha ripsmetušš. Annan kindlasti teada, kui teen.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teeme koos puuviljakoti

Mulle kirjutas üks armas Reti, kes nägi selles Delfi videos minu puuviljakotte ja palus, et saadaksin juhendi, kuidas ma neid kotte teen. Ma olen juba neli päeva vaevelnud selle juhendi kirjutamisega, sest see pole üldse nii lihtne, kui ma alguses arvasin. Alguses mõtlesin et teen skeemi ja värki, aga lõpuks viskasin hiire nurka ja otsustasin, et näitan skeemis kuidas alustada aga lõpu peate heegeldama ainult juhendi abiga. Et midagi jääks, ka minu "firma" saladuseks, siis võib juhtuda, et teil ei pruugi juhendiga esimesel korral hästi välja tulla, see tähendab, et peate olema ka ise veidi loovad ja nuputama kuidas selle skeemi ja juhendi abiga kott valmis heegeldada. (Ma lihtsalt ei taha öelda, et ma ei osanud paremat juhendit kirjutada). Ja loomulikult vajadusel võite minu poole isiklikult pöörduda ja abi paluda. Vaja läheb: Heegelniiti ja heegelnõela (mina kasutasin suurust- USA 5 / Eesti 0.5) Kuidas heegeldada endale puuviljakott: Puuviljakoti alustamise skee

Tuul ja kliimaärevus

Eile oli siis see päev kui ma võtsin oma salongi juhendajat Priidut kuulda ja tegin koolist poppi. Nimelt ma olen Tallinnas vastu pidanud juba 4 kuud, aga vaikselt tekib kõigest taas tüdimus, kas novembrikuu pimeduse või millegi muu pärast, kes seda teab. Mainisin seda Priidule, et koolist juba vaikselt tüdimus, sest ma olen alates 7 aastasest saadik järjest koolis käinud- see teeb siis 17 aastat- see on suurem osa minu elust. Ja tahaks järjest enam olla lihtsalt üks suur täiskasvanud inimene, kes käib tööl, maksab üüri ja suudab endale ise söögi lauale osta ja ka valmistada. Igatahes Priit soovitas vahest poppi teha ja kool ikkagi ära lõpetada. Ja ma mõtlesin, et kui poppi teen, siis peaks aja kuidagi kasulikult ära kasutama ehk siis milleks mul kunagi väga aega ei jää - blogikirjutamiseks (ja muidugi veel umbes 99 asja, mida peaks võiks oleks armas teha) Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada täna. Ma olen märganud, et ma ei näe otseselt vaeva, et elada pakendi- ja plastikuvabal

Kapselgarderoob ja Marie Kondo

See postitus on inspireeritud ühest kindlast postitusest -  slow.ee . Kui olete huvitatud jätkusuutlikust elustiilist, siis soovitan seda lehekülge jälgida ka  Facebookis . Kõik algas eelmisel talvel - siis kui teadsin, et ma lähen mõne kuu pärast Austriasse. Ma olin veidi paanikas. Ma teadsin, et mul on üks suur kohver, kuhu peab mahtuma 23kilo asju aga mul on suur garderoob. Sealt ma pean valima natuke talveriideid, siis natuke kevaderiideid ja siis sinna otsa ka mõned kergemad suvehilbud. Saate isegi aru, et suvehilbud mahuvad kindlasti, aga kuidas ära otsustada, millised talveriided kaasa tulevad. Otsus oli väga lihtne. Ma pean valima ühe tooni ja kõik asjad lähtuvad sellest, et kõik sobivad kõigega. Mis te arvate, mis tooni ma valisin? Loomulikult must, mis varieerus halliga. Okei olin nõus, et üks kollane ja sinine kampsun võiksid ka olla väikesteks aktsientideks. Ülla-ülla. Pakkimine läkski mõne kuu pärast üpriski sujuvalt ja ilma väga suure paanikata. Aga mis selgus Austria