Otse põhisisu juurde

10 sammu tehtud - vahekokkuvõte

On aeg teha väike vahekokkuvõte minu nullukulu sammudest. Head ja vead. Ja lisamärkused. Ning kas tasub sellele nii palju aega kulutada ja oma argimuredele neid lisa muresid juurde tekitada? Ei loo top kümmet, vaid alustan selles järjekorras nagu ma neid siia blogisse lisasin.

Esimene samm:
Rimist ostetud OrganiCup, millest põhimõtteliselt kõik alguse sai. Ma olin alguses natuke skeptiline ja kartsin seda kasutada. Ei tundunud, et mul neid sidemeid nii palju ka kulub, et sellega kohutavalt nüüd maailma reostaks. Tampoone ma ka ei kasutanud, sest need olid ebamugavad. Nüüd kui olen mõned kuud kasutanud seda uut toodet. Ütlen vaid üht: PARIM nullkulu ost. EI. Parim ost üldse. Hügeeniline. Mugav. Nagu polekski menstruatsiooni. Kas osta? Kindlasti! Sinna juurde soovitan osta ka vajadusel riidest õmmeldud sidemed, mida on võimalik korduvalt kasutada. Sest alguses võib harjumatu cupi paigaldada ja seljuhul võib veidi lekkida. Kui ei ole veel, siis soovitan esimese asjana järgneval poetuuril see ära osta!



Teine samm:
Natural deodorant - kookos.ee
Kui pakend poleks praak, siis ma oleks 100% rahul sellega. Jätkub kauaks. Ja täidab oma eesmärki.



Kolmas samm:
ZAO ripsmetušš- pole pidanud veel uuesti täitma, sest kasutan seda harva. Kuna kahjuks siiski siiani ripsmetuššid väsitavad mui silmi. Kaalun pigem ripsmete püsivärvimist. Lihtsam, mugavam ja ei väsita niivõrd palju igapäevaselt silmi.



Neljas samm:
Hiiumaa huulepalsam - kuna toodet peab sõrmega huultele määrima, siis olen kasutanud seda ainult kodus. Koolis/õues on mul siiski lisaks lisa huulepalsam, mis on hetkel pulgaga (plastik). Kui teate soovitada selleks tarbeks midagi, siis ootan huviga soovitusi :)



Viies samm:
Hambaseep ja puidust hambahari
Seep küll vahutab korralikult, aga mul on tunne, et see ei pese ikkagi nii hästi kui "tavaline hambapasta".  Kahjuks ei jäta see ka suhu värsket ja piparmündist järelmaitset, mida oleme harjunud tundma pärast hambapesu. Kindlasti, aga saab seda väga pikka aega kasutada - kulub vähe. Hambaharjaga saab väga rahule jääda.



Kuues samm:

Käsn, mille ema mulle (tegelt isale, aga mille mina endale pätsasin) Kreetalt tõi. Võiks karedam olla. Liiga pehme. Pigem paitab keha kui peseb. Hihiiihi.



Seitmes samm:
Enda heegeldatud puuviljakotid - super lux, kui tahad sinna kotti panna puuviljad/juurviljad, mis ei määri või ei pudise, sest pärast võib olla seljakotis tomatimahl või sibulakoore sodi. Ja soovitatav on neid ka seljakotis alati kaasas hoida.



Kaheksas samm:
Prügi sorteerimine- KEERULINE. Aga juba rohkem käe sees. Tasapisi saab harjumuseks. Nüüd peab veel uurima ja peale käima korteriühistule, et korteri juurde kompostikonteiner saaks. Sest praegu on kodus kaks prügikasti - pakend ja olme (paber ka aga see läheb ahju). Ja mul on raske vaadata seda olmeprügikasti sisu, mis kraanikausi alt vastu irvitab. See sisu koosneb kompostist, mis võiks vabalt laguneda meie korteri õuel ühes aianurgas kompostihunnikus... Et siis kevadel teha peenrad ja kasvatada kasvõi porgandeid ja herneid seal. Maalaps kõneleb.

Üheksas samm:
Pulberšampoon - nüüd kui olen viis korda iga kord uuesti selle segu kokku möksinud 10minutit enne pesema minemist, siis nüü alles kursaõde ütles mulle, et ma võin ka suurema koguse kokku segada ja külmakapis seda hoida. Muud raskusi sellega polegi. Vahutab ja peseb korralikult.



Kümnes samm:
Veepudel - JOOGE vett. Ja ma mõtlen kraanivett. Päris kurb on vaadata, kuidas koolis kõik kasutavad vett, mis tuleb veeautomaadist. Ja kui kiiresti see kulub. Selle asemel, et kraanivett juua. Pole sel häda midagi. Janu kustutab.


Mis nüüd edasi saab?
Ma lükkan seda koguaeg edasi - nimelt millal, ma hakkan käima poes ja ostma süüa pakendivabalt. See on kaugem unistus. Uus ja raskem eesmärk. Raskeim samm on siiski tehtud. ALUSTATUD mõtteviisiga, mis aitab teha meie planeedile pai. Ja endale ka!


Kommentaarid

  1. Nii ilusti heegeldatud kott! Tubli oled ja jõudu sulle su teekonnal :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ooo! Ilmselgelt ei vaata oma blogi kommentaare järjepidevalt... Aitäh Liisa! :)

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Teeme koos puuviljakoti

Mulle kirjutas üks armas Reti, kes nägi selles Delfi videos minu puuviljakotte ja palus, et saadaksin juhendi, kuidas ma neid kotte teen. Ma olen juba neli päeva vaevelnud selle juhendi kirjutamisega, sest see pole üldse nii lihtne, kui ma alguses arvasin. Alguses mõtlesin et teen skeemi ja värki, aga lõpuks viskasin hiire nurka ja otsustasin, et näitan skeemis kuidas alustada aga lõpu peate heegeldama ainult juhendi abiga. Et midagi jääks, ka minu "firma" saladuseks, siis võib juhtuda, et teil ei pruugi juhendiga esimesel korral hästi välja tulla, see tähendab, et peate olema ka ise veidi loovad ja nuputama kuidas selle skeemi ja juhendi abiga kott valmis heegeldada. (Ma lihtsalt ei taha öelda, et ma ei osanud paremat juhendit kirjutada). Ja loomulikult vajadusel võite minu poole isiklikult pöörduda ja abi paluda. Vaja läheb: Heegelniiti ja heegelnõela (mina kasutasin suurust- USA 5 / Eesti 0.5) Kuidas heegeldada endale puuviljakott: Puuviljakoti alustamise skee

Tuul ja kliimaärevus

Eile oli siis see päev kui ma võtsin oma salongi juhendajat Priidut kuulda ja tegin koolist poppi. Nimelt ma olen Tallinnas vastu pidanud juba 4 kuud, aga vaikselt tekib kõigest taas tüdimus, kas novembrikuu pimeduse või millegi muu pärast, kes seda teab. Mainisin seda Priidule, et koolist juba vaikselt tüdimus, sest ma olen alates 7 aastasest saadik järjest koolis käinud- see teeb siis 17 aastat- see on suurem osa minu elust. Ja tahaks järjest enam olla lihtsalt üks suur täiskasvanud inimene, kes käib tööl, maksab üüri ja suudab endale ise söögi lauale osta ja ka valmistada. Igatahes Priit soovitas vahest poppi teha ja kool ikkagi ära lõpetada. Ja ma mõtlesin, et kui poppi teen, siis peaks aja kuidagi kasulikult ära kasutama ehk siis milleks mul kunagi väga aega ei jää - blogikirjutamiseks (ja muidugi veel umbes 99 asja, mida peaks võiks oleks armas teha) Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada täna. Ma olen märganud, et ma ei näe otseselt vaeva, et elada pakendi- ja plastikuvabal

Kapselgarderoob ja Marie Kondo

See postitus on inspireeritud ühest kindlast postitusest -  slow.ee . Kui olete huvitatud jätkusuutlikust elustiilist, siis soovitan seda lehekülge jälgida ka  Facebookis . Kõik algas eelmisel talvel - siis kui teadsin, et ma lähen mõne kuu pärast Austriasse. Ma olin veidi paanikas. Ma teadsin, et mul on üks suur kohver, kuhu peab mahtuma 23kilo asju aga mul on suur garderoob. Sealt ma pean valima natuke talveriideid, siis natuke kevaderiideid ja siis sinna otsa ka mõned kergemad suvehilbud. Saate isegi aru, et suvehilbud mahuvad kindlasti, aga kuidas ära otsustada, millised talveriided kaasa tulevad. Otsus oli väga lihtne. Ma pean valima ühe tooni ja kõik asjad lähtuvad sellest, et kõik sobivad kõigega. Mis te arvate, mis tooni ma valisin? Loomulikult must, mis varieerus halliga. Okei olin nõus, et üks kollane ja sinine kampsun võiksid ka olla väikesteks aktsientideks. Ülla-ülla. Pakkimine läkski mõne kuu pärast üpriski sujuvalt ja ilma väga suure paanikata. Aga mis selgus Austria