Otse põhisisu juurde

Jõulud täiskasvanuna

Jõulud! Jõulud! Jõulud!
Ma tean seda, sest pakin taaskord kinke Tartu kaubandusekeskuses Tasku. Neljas aasta. Enne seda. Vihkasin pakkimist. Kinke ei meeldinud ka teha. Nüüd pakkida võin. Võib-olla isegi meeldib, sest arvan, et oskan üpriski hästi pakkida. Eks nelja aastaga on seda oskust ja kogemust oma jagu kasvanud ka. Aga vot kinke ei taha ma siiani väga teha. Tunnen alati, et kink pole piisaval südamaga tehtud ja inimene vaatab kingitud hobuse suhu. Kui mitte hobuse suhu, siis kinkijale otsa (ehk siis mulle), naeratab ja ütleb: "oi aitäh, nii armas!" Aga tegelt on ta veidi pettunud... Nii ma alati arvan ja kardan.

Kolm Tilli Aparaaditehases. Toaletis paberkäterätikute asemel tekstiilist käterätikud. Metallist söögipulgad.
Järgmine samm - metallist või bambusest joogikõrred. 

Aga mis mulle tegelikult on oluline, et jõulude ajal kindlasti peab olema?

  • Jõulud peavad kindlasti olema valged. Veider on lihtsalt see, kuidas ma see talv seda lund kuidagi väga loomulikuna võtan. Kuigi alles oli ju kui ma lendasin keset veebruari Austriasse, siis kui siin oli lumi üle pahkluu, aga seal hakkas see juba vaikselt ära sulama. Ainult mäetipus paistis valget lumekirmet. Ja juba see võrratu valge vaip jälle maas. Ega sel lumel muud üle ei jäägi kui nüüd kuni veebruari lõpuni maha jäädagi.
  • Rahu ja vaikus koos perega. Siiani on see ikka nii olnud, et jõulud veedan perega. Siin ju polegi muud küsimust. Et kui aastavahetuse võib veeta koos sõpradega, siis jõulud on KOOS perega ja jutul lõpp. Sinna juurde käib soe söök ja hispaanialik jutuvadin söögilauas. Kuigi keegi meist pole lõunamaa verega, siis millegi pärast vaikust on meil vähe. Kõik räägivad, aga keegi ei kuula. Pärast kui telekas panna käima... siis ehk jääme vaiksemaks.
  • Surnuaias käimine. Jah. Surnuaias. Mitte kirikus. Kogu maa on kaetud lumega. Väiksed rajad jooksevad mööda haudadest ja elupuudest. Kõikjal põlevad küünlad. Vaikus. Puud kohisevad. Eemal räägivad inimesed. Vaikselt. Ka mina räägin. Isaga. See surnuaial käimine sai mul traditsiooniks alles hiljuti. Väiksena polnud mul mingit tahtmist minna külma kätte. Lihtsalt selle pärast, et hauale küünal panna. Teadmata, kellele see küünal üldse süüdatakse. Muidugi, väiksena väga tihti öeldi meile, lastele, et isa läheb "surnuaeda", aga tegelikult pani isa jõuluvana riided selga ja koputas varsti uksele ja küsis: "Kas siin häid lapsi ka on?". Vahest ma tundisn küll muret, et miks alati, siis jõuluvana tuleb, kui issi surnuaeda läheb. Ta ei saagi jõuluvana näha...
Kuid endale ma võiks jõulude ajal lõputult kinke teha...
Kaheteistkümnes samm nullkulu poole:
Diomina tahke šampoon ja tahke kehakoorija. 
Kuna jogurti šampoon ütles siiski külmakapis hoides ülesse, siis viimased nädalad pesin pigem tavalise oliiviseebiga. Seep jäi pähe ja juusetesse juukselakki ei pidanudki juurde palju lisama. Juuste loputamine võtab seebi tõttu kolm korda rohkem aega. Õnneks mul veel siiski üpiski lühikesed juuksed.
Täna pesin esimest korda tahke šampooniga ja tundub, et kas loputasin paremini või see ei jäägi nii jubedalt juustesse. Pakend metallist ja lisa pakend papist.




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teeme koos puuviljakoti

Mulle kirjutas üks armas Reti, kes nägi selles Delfi videos minu puuviljakotte ja palus, et saadaksin juhendi, kuidas ma neid kotte teen. Ma olen juba neli päeva vaevelnud selle juhendi kirjutamisega, sest see pole üldse nii lihtne, kui ma alguses arvasin. Alguses mõtlesin et teen skeemi ja värki, aga lõpuks viskasin hiire nurka ja otsustasin, et näitan skeemis kuidas alustada aga lõpu peate heegeldama ainult juhendi abiga. Et midagi jääks, ka minu "firma" saladuseks, siis võib juhtuda, et teil ei pruugi juhendiga esimesel korral hästi välja tulla, see tähendab, et peate olema ka ise veidi loovad ja nuputama kuidas selle skeemi ja juhendi abiga kott valmis heegeldada. (Ma lihtsalt ei taha öelda, et ma ei osanud paremat juhendit kirjutada). Ja loomulikult vajadusel võite minu poole isiklikult pöörduda ja abi paluda. Vaja läheb: Heegelniiti ja heegelnõela (mina kasutasin suurust- USA 5 / Eesti 0.5) Kuidas heegeldada endale puuviljakott: Puuviljakoti alustamise skee

Tuul ja kliimaärevus

Eile oli siis see päev kui ma võtsin oma salongi juhendajat Priidut kuulda ja tegin koolist poppi. Nimelt ma olen Tallinnas vastu pidanud juba 4 kuud, aga vaikselt tekib kõigest taas tüdimus, kas novembrikuu pimeduse või millegi muu pärast, kes seda teab. Mainisin seda Priidule, et koolist juba vaikselt tüdimus, sest ma olen alates 7 aastasest saadik järjest koolis käinud- see teeb siis 17 aastat- see on suurem osa minu elust. Ja tahaks järjest enam olla lihtsalt üks suur täiskasvanud inimene, kes käib tööl, maksab üüri ja suudab endale ise söögi lauale osta ja ka valmistada. Igatahes Priit soovitas vahest poppi teha ja kool ikkagi ära lõpetada. Ja ma mõtlesin, et kui poppi teen, siis peaks aja kuidagi kasulikult ära kasutama ehk siis milleks mul kunagi väga aega ei jää - blogikirjutamiseks (ja muidugi veel umbes 99 asja, mida peaks võiks oleks armas teha) Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada täna. Ma olen märganud, et ma ei näe otseselt vaeva, et elada pakendi- ja plastikuvabal

Kapselgarderoob ja Marie Kondo

See postitus on inspireeritud ühest kindlast postitusest -  slow.ee . Kui olete huvitatud jätkusuutlikust elustiilist, siis soovitan seda lehekülge jälgida ka  Facebookis . Kõik algas eelmisel talvel - siis kui teadsin, et ma lähen mõne kuu pärast Austriasse. Ma olin veidi paanikas. Ma teadsin, et mul on üks suur kohver, kuhu peab mahtuma 23kilo asju aga mul on suur garderoob. Sealt ma pean valima natuke talveriideid, siis natuke kevaderiideid ja siis sinna otsa ka mõned kergemad suvehilbud. Saate isegi aru, et suvehilbud mahuvad kindlasti, aga kuidas ära otsustada, millised talveriided kaasa tulevad. Otsus oli väga lihtne. Ma pean valima ühe tooni ja kõik asjad lähtuvad sellest, et kõik sobivad kõigega. Mis te arvate, mis tooni ma valisin? Loomulikult must, mis varieerus halliga. Okei olin nõus, et üks kollane ja sinine kampsun võiksid ka olla väikesteks aktsientideks. Ülla-ülla. Pakkimine läkski mõne kuu pärast üpriski sujuvalt ja ilma väga suure paanikata. Aga mis selgus Austria