Otse põhisisu juurde

DRAAMA ja huulepalsam

DRAAMA festival on iga aastane teatri festival Tartus. Esimest korda olin ma seal vabatahtlik 5 aastat tagasi. See oli ka parim aasta vabatahtlikuna. See oli erilisem kui teised aastad. Nimelt terve Küüni tänav ja pool Raekoja platsi täideti siniste 2x5m konteineritega, mida muidu kasutatakse enamasti ehitusplatsidel kontoriruumidena. Ma arvan, et neid oli umbes 20 tükki. Igas konteineris ühe teatrikunstniku väljapanek mõnest tema loomingust teatritöös või muu iseloomustav ruum temast endist. Meie ülesanne oli kõiki neid teatrikunstnike aidata värvimis-, liimimistöödes. Hiljem oli meie ülesanne neid kõik festivalipäevad neid 8h valvata. Mis oli kõige põnevam. Naljakam. Shokeerivam. Sest siis nägid sa inimesi tänaval. Nende reaktsioone. Nende kommentaare. Nende rõõmu. Nende viha. Nende lollusi.

Mõned tulid küsima meilt, miks ja milleks. Kas see on meie arvates mõtekas või räige maksumaksjate ära kasutamine. Et miks neilt pole küsitud, kas nad tahavad selle eest maksta. Äkki neile ei meeldi. Äkki neile ei meeldi teater. Ja kunst. Äkki neile meeldib sport. Oli situatsioone, kus lõhuti ja varastati eksponaate, sest me ei istunud konteineris sees. Mõnes neis polnud võimalik istudaga. Mõned jällegi tulid kiitma ägeda ja põneva näituse eest. Aga me olime lihtsalt vabatahtlikud. Ei osanud me kosta üht ega teistpidi. Lihtsalt nad ära kuulata.

Järgmistel aastatel olin pigem piletite kontrollija ja etenduse sissejuhataja. Mis oli omaette huumor. Siis tutvusin kunstnike asemel rohkem näitlejate ja lavastajatega. Eelmine aasta olin tööl Karlova teatris. Lavastaja oli väga sõbralik ja arvas, et ma sobiks hästi etendust sissejuhatama. Terve etenduse istusin põrandal väliukse ees ja pidin magama jääma. Etendus oli  ühe väikse küla pastori armuelust. Nii palju ma ssin aru. Peaosas Jan Uuspõld. Nalja ei saanud. Aga järgmine päev küsis lavastaja minult, kuidas mulle lavastus meeldis. Sel hetkel ma kahetsen, et olin öelnud, et seda vaatasin. Lõpuks ütlesin, pärast pikka mõtte pausi, "Rahulik oli". See nägu, mille lavastaja tegi, ei unune iial. Piinlik oli. Aga aus.

Teaterteaterteater. Ma pole niiii hull teatrifänn, aga kunagi ei ütle ära headest lavastustest. Lemmikud on ikka siiani Tartu Uue Teatri pöörased ja loomingulised etendused. Aga pole näiteks näinud veel ühtegi NO99 teatri etendust. Pean kiirustama!

See aasta oli aga DRAAMA teisiti. Läksin Vanemuise teatrisse butafooride osakonda praktikale. Esimene nädal lõppes sellega, et näen nüüd unes, kuidas ma maske kleebin, värvin, lõikan. Seltskond ja õhkkond on mega sõbralik, seltskondlik, humoorikas ja abivalmid. Kuigi asjade on kiire, sest üks lavastus tuleb juba septebri lõpus välja, siis töö on pigem harmooniline, rahulik ja sujuv. Keegi ei jookse, ei rapsi, ei rahmelda. Päevaplaanis on ette nähtud kaks 15minutilist kohvipausi ja tunniajane lõuna. Kõik ütlevad üksteisele koridori peal tere, mis siis, et oled uus ja võõras. Üks suur pere kõik.

Romeo ja Julia maskid

Kuid nüüd probleemi juurde. Mis nendest asjadest saab, kui lavastus läbi ja seda enam ei korrata järgmine hooaeg? Kuulsin, et nii mõnedki asjad saavad töötajad koju tarida, kui neil mahub ja neil soovi on. Aga lavatöölised on ikkagi need, kes ülejäänud lihtsalt prügimäele saadavad. Juba järjest enam võetakse kasutusele interaktiivne lavakujundus - projektoritega meeleolu loomine. Siis tekibki endal ka vahedt küsimus - miks? Kas siis on seda vaja? Sest on nii palju etendusi, mis puhul ma õhtul koju minnes mõtlen - kas seda oli vaja. Mis oli selle mõte? Aga on ka olnud õhtuid, kus terve kodutee nutan, kuigi olin pärast esimest vaatust mõelnud, et see on jamps. Kas Eestis on teatreid liiga palju? Kas Eestis on näitlejaid liiga palju? Kas Eestis on vähe neid inimesi, kes teatrites käivad? Sest A: piletid on kallid, B: etendused on mõistmatud, C: etendused on labased või igavad.

Neljas samm nullkulu poole:

Huulepalsam Hiiumaalt - astelpaju mokamääre. Metall topsis. Imeline maitse. Ja huuled on pehmed.


Kommentaarid

  1. Vastused
    1. Heh, ma ostsin Hiiumaalt. Ma ei ole hiljem vaadanud, kas mandrilt ka leidub seda.

      Kustuta
  2. Heips! Looduspere poes Kvartali keskuses:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jaa just! Nägin seda hiljuti ise ka seal. Aitäh! :)

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Teeme koos puuviljakoti

Mulle kirjutas üks armas Reti, kes nägi selles Delfi videos minu puuviljakotte ja palus, et saadaksin juhendi, kuidas ma neid kotte teen. Ma olen juba neli päeva vaevelnud selle juhendi kirjutamisega, sest see pole üldse nii lihtne, kui ma alguses arvasin. Alguses mõtlesin et teen skeemi ja värki, aga lõpuks viskasin hiire nurka ja otsustasin, et näitan skeemis kuidas alustada aga lõpu peate heegeldama ainult juhendi abiga. Et midagi jääks, ka minu "firma" saladuseks, siis võib juhtuda, et teil ei pruugi juhendiga esimesel korral hästi välja tulla, see tähendab, et peate olema ka ise veidi loovad ja nuputama kuidas selle skeemi ja juhendi abiga kott valmis heegeldada. (Ma lihtsalt ei taha öelda, et ma ei osanud paremat juhendit kirjutada). Ja loomulikult vajadusel võite minu poole isiklikult pöörduda ja abi paluda. Vaja läheb: Heegelniiti ja heegelnõela (mina kasutasin suurust- USA 5 / Eesti 0.5) Kuidas heegeldada endale puuviljakott: Puuviljakoti alustamise skee

Tuul ja kliimaärevus

Eile oli siis see päev kui ma võtsin oma salongi juhendajat Priidut kuulda ja tegin koolist poppi. Nimelt ma olen Tallinnas vastu pidanud juba 4 kuud, aga vaikselt tekib kõigest taas tüdimus, kas novembrikuu pimeduse või millegi muu pärast, kes seda teab. Mainisin seda Priidule, et koolist juba vaikselt tüdimus, sest ma olen alates 7 aastasest saadik järjest koolis käinud- see teeb siis 17 aastat- see on suurem osa minu elust. Ja tahaks järjest enam olla lihtsalt üks suur täiskasvanud inimene, kes käib tööl, maksab üüri ja suudab endale ise söögi lauale osta ja ka valmistada. Igatahes Priit soovitas vahest poppi teha ja kool ikkagi ära lõpetada. Ja ma mõtlesin, et kui poppi teen, siis peaks aja kuidagi kasulikult ära kasutama ehk siis milleks mul kunagi väga aega ei jää - blogikirjutamiseks (ja muidugi veel umbes 99 asja, mida peaks võiks oleks armas teha) Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada täna. Ma olen märganud, et ma ei näe otseselt vaeva, et elada pakendi- ja plastikuvabal

Kapselgarderoob ja Marie Kondo

See postitus on inspireeritud ühest kindlast postitusest -  slow.ee . Kui olete huvitatud jätkusuutlikust elustiilist, siis soovitan seda lehekülge jälgida ka  Facebookis . Kõik algas eelmisel talvel - siis kui teadsin, et ma lähen mõne kuu pärast Austriasse. Ma olin veidi paanikas. Ma teadsin, et mul on üks suur kohver, kuhu peab mahtuma 23kilo asju aga mul on suur garderoob. Sealt ma pean valima natuke talveriideid, siis natuke kevaderiideid ja siis sinna otsa ka mõned kergemad suvehilbud. Saate isegi aru, et suvehilbud mahuvad kindlasti, aga kuidas ära otsustada, millised talveriided kaasa tulevad. Otsus oli väga lihtne. Ma pean valima ühe tooni ja kõik asjad lähtuvad sellest, et kõik sobivad kõigega. Mis te arvate, mis tooni ma valisin? Loomulikult must, mis varieerus halliga. Okei olin nõus, et üks kollane ja sinine kampsun võiksid ka olla väikesteks aktsientideks. Ülla-ülla. Pakkimine läkski mõne kuu pärast üpriski sujuvalt ja ilma väga suure paanikata. Aga mis selgus Austria