Otse põhisisu juurde

Kõige olulisem on...?



Tervis!
Tervis!!
Tervis!!!
Oleks nagu väga lihtne ja loogiline nähtus meie ümber. Oled terve, on ka tervis olemas. Aga millegi pärast meenud selle väärtus alles, siis kui oled haige. Siis enam ei kujutagi ette, mis tunne oli olla terve. Aga igatsed seda! Kohutavalt igatsed! Nagu elu armastust! Võib-olla rohkemgi veel. Nüüdseks olen olnud tõbine alates üleeelmisest kolmapäevast ja kohutavalt haige alates eelmisest esmaspäevast. Alguses lihtsalt nõrk olla ja väike köha. Siis kohtud nädalavahetusel oma väike vennaga, kellel ainult kohutav nohu. Siis jagate oma vahel neid. Ja lõpuks oligi mul köha juurde veel nohu. Aga juba sünnistsaadik läheb minu nohu otse kõrva. Väiksena ei saanud kordagi ühtegi külmetust põdeda ilma kõrvapõletikuta. "Emme, miks mul siin pildi peal müts peas on, kuigi olen toas?"; "Sest sul oli kõrvapõletik" Ja kõik lapsepõlve talve pildid on mul mütsiga (liialdus ei tee paha).

Ja nüüd ma siin olen koos kõrvapõletikuga, mida mul pole juba iidamastaadamast olnud. Perearst soovitas mul teha vaktsiin kõrvapõletiku vastu, sest minu vanuses pole see normaalne. Kuigi tean kahte kursaõde, kes just põdesid ka kõrvapõletikku. Sügis ei tulnud ootamatult. Niiskus ja jahedus oli lihtsalt midagi uut mulle. Vihma ja karget tuult polnud mina juba poolaastat tundnud. Ja rattaga vuramisest linna peal ei tahtnud ka loobuda, mis siis, et vihma peksab näkku ja tuul puhub kõrva. Tuleb tunnistada, et ma ei suuda väga kaua haige ka olla. Siis kui tahtsin haigena voodis olla ei saanud, sest siis ootasid mind kaks kuud ette lubatud kohustused ja siis kui ma pidin haige olema. Manasin endale terve näo pähe ja lippasin teatrisse, pool paljana, mis muidugi lõppes seitse tassi teed ühes Tartu baaris. Millele otsa lisandus järgmine õhtu viis tassi teed järgmises Tartus baaris. (Võiksin ju panna tee jutumärkides, aga ei pane - lisan, et iga tassi sisse käis üks pits jäägermeistrit. Ja kui tahate järgmine kord samamoodi end ravida, siis pean ütlema, et kodus järele ei soovita teha.) Järgmisel hommikul sain väga hästi aru, et täiskasvanud ma veel ei ole ja lapsi ma veel ei tohi saada. Kihutasin tuhatnelja linnast maale arsti juurde ja isa hoole alla. Kui ei oska ennastki kasvatad, siis miks peaks ma oskama veel kedagi teist. (Laste teema on eraldi pikk teema, mille võib jätta mõneks teiseks korraks)

Aga miks see siiski nii on, et me oleme nii laisad ja mõtleme tervisele alles, siis kui seda enam pole. Mu vanem vend luges mulle pika loengu selle kohta, miks ma ei hoolitse enda tervise eest. Et tema pole juba mitu aastat haige olnud. Ta võtab mingeid tablette, kuhu ühe tableti sisse on topitud 6 küüslaukuküünt - ei haise ja hoiab immuunsüsteemi korras. Küsimus: mida sina sööd või teed selleks, et ei jääks haigeks? Et hoida immuunsüsteem tugevana?

Kuues samm nullkulu poole:

Ma ei ole juba ammu tahtnud endale osta tavalist poroloon pesusvammi. Austrias oli mul kangast, aga jätsin selle sinna ja siia tulles polnud ma jõudnud uut osta. Kui just nüüd hiljuti käis ema Kreetal ja tõi hunnik suveniire. Mulle ta alguses andis kaks suveniiri - oliivipesuseep ja käterätik. Kuid kui nägin, mille ta isale tõi. Rabasin selle koheselt endale. Lõpuks ometi saan selle ära proovida ja et see veel nii ehedalkujul minuni jõudis - merekäsn.

Kreeta merekäsnad
Pildi autor: emme

Kogemus: Lapselikmeel ootas vahutamist, aga seda ei tulnud. Käsn ise häääästi pehme, koorida sellega pole võimalik. Selleks oleks vaja ikkagi muud svammi. Aga mõnus tunne on mõelda, et puhas loodus. :)


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teeme koos puuviljakoti

Mulle kirjutas üks armas Reti, kes nägi selles Delfi videos minu puuviljakotte ja palus, et saadaksin juhendi, kuidas ma neid kotte teen. Ma olen juba neli päeva vaevelnud selle juhendi kirjutamisega, sest see pole üldse nii lihtne, kui ma alguses arvasin. Alguses mõtlesin et teen skeemi ja värki, aga lõpuks viskasin hiire nurka ja otsustasin, et näitan skeemis kuidas alustada aga lõpu peate heegeldama ainult juhendi abiga. Et midagi jääks, ka minu "firma" saladuseks, siis võib juhtuda, et teil ei pruugi juhendiga esimesel korral hästi välja tulla, see tähendab, et peate olema ka ise veidi loovad ja nuputama kuidas selle skeemi ja juhendi abiga kott valmis heegeldada. (Ma lihtsalt ei taha öelda, et ma ei osanud paremat juhendit kirjutada). Ja loomulikult vajadusel võite minu poole isiklikult pöörduda ja abi paluda. Vaja läheb: Heegelniiti ja heegelnõela (mina kasutasin suurust- USA 5 / Eesti 0.5) Kuidas heegeldada endale puuviljakott: Puuviljakoti alustamise skee

Tuul ja kliimaärevus

Eile oli siis see päev kui ma võtsin oma salongi juhendajat Priidut kuulda ja tegin koolist poppi. Nimelt ma olen Tallinnas vastu pidanud juba 4 kuud, aga vaikselt tekib kõigest taas tüdimus, kas novembrikuu pimeduse või millegi muu pärast, kes seda teab. Mainisin seda Priidule, et koolist juba vaikselt tüdimus, sest ma olen alates 7 aastasest saadik järjest koolis käinud- see teeb siis 17 aastat- see on suurem osa minu elust. Ja tahaks järjest enam olla lihtsalt üks suur täiskasvanud inimene, kes käib tööl, maksab üüri ja suudab endale ise söögi lauale osta ja ka valmistada. Igatahes Priit soovitas vahest poppi teha ja kool ikkagi ära lõpetada. Ja ma mõtlesin, et kui poppi teen, siis peaks aja kuidagi kasulikult ära kasutama ehk siis milleks mul kunagi väga aega ei jää - blogikirjutamiseks (ja muidugi veel umbes 99 asja, mida peaks võiks oleks armas teha) Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada täna. Ma olen märganud, et ma ei näe otseselt vaeva, et elada pakendi- ja plastikuvabal

Kapselgarderoob ja Marie Kondo

See postitus on inspireeritud ühest kindlast postitusest -  slow.ee . Kui olete huvitatud jätkusuutlikust elustiilist, siis soovitan seda lehekülge jälgida ka  Facebookis . Kõik algas eelmisel talvel - siis kui teadsin, et ma lähen mõne kuu pärast Austriasse. Ma olin veidi paanikas. Ma teadsin, et mul on üks suur kohver, kuhu peab mahtuma 23kilo asju aga mul on suur garderoob. Sealt ma pean valima natuke talveriideid, siis natuke kevaderiideid ja siis sinna otsa ka mõned kergemad suvehilbud. Saate isegi aru, et suvehilbud mahuvad kindlasti, aga kuidas ära otsustada, millised talveriided kaasa tulevad. Otsus oli väga lihtne. Ma pean valima ühe tooni ja kõik asjad lähtuvad sellest, et kõik sobivad kõigega. Mis te arvate, mis tooni ma valisin? Loomulikult must, mis varieerus halliga. Okei olin nõus, et üks kollane ja sinine kampsun võiksid ka olla väikesteks aktsientideks. Ülla-ülla. Pakkimine läkski mõne kuu pärast üpriski sujuvalt ja ilma väga suure paanikata. Aga mis selgus Austria