Otse põhisisu juurde

Kodutee

Magan 2 tundi bussis. Lõpuks minu peatus. Tänan bussijuhti ja astun bussist välja. Minu ees seisab vana mahajäetud maja, mille ülemised aknad on katki visatud, kuid kus 15 aastat tagasi veel kooli kohustuslikke raamatuid käisin laenutamas. All korrusel oli siis Mõmmi baar, kus ma mäletan, et jõin lapsena apelsinimahla ning kõrval Mari poest sai ostetud täditütrega, pärast värskendavat suplust Pärnu jões, igasuguseid näksi ja rämpsu. Taskuraha eest, mis vanaema oli meile andnud. Juba 10 kroonine oli sel ajal minu jaoks suur raha. Selline roosakas ja habemega Jakob Hurt vaatas sulle sealt otsa. Selle onu nimi jäi vist tänu väike vennale hästi meelde.

Nüüd aga kõndisin üle Pärnu jõe. Jõe kaldad on nüüdseks võsast puhtaks tehtud. Kõik on lage. Võõras. Vesi vuliseb ikka endiselt sama kiiresti, kuid enam pole mul hirmu sildade ees. Kuigi siiani näen vahest sellest sillast õudusunenägusid nagu väiksenagi. Küll kummik lendas sillalt alla või sild lihtsalt keset ületamist pooldus. Sellest hoolimata kodutee selles külas on nüüd alati kuidagi soe ja turvaline. Igasugused lapsepõlve hirmud nagu näiteks purjus külamehed või lärmakad noored, on kas ununenud või hoopiski kadunud. Kas see tõttu, et ise olen suuremaks ja julgemaks saanud või neid selles külas enam nii palju ei liikle. Pole ju ei poode ega baare enam selles külas. Küla oleks nagu väljasurnud...

Kõnnin edasi. Õhtune päike veel soojendab ja üllatavalt õrn tuuleiil juhatab mulle koduteed. Üks onu oma hoovis laob puid riita. Üks tädi sõidab rattaga mööda. Kaugel üks kollane kass jookseb üle tee. Keegi veel siiski askeldab siin külas. Jõuan oma koduteega poolele teele. Järsku hakkab ühes aias haukuma koer ja jookseb minu poole. Ma ei karda, vaid hoopis muigan. 15 aastat tagasi oli siin ka koer haukumas. Suur must bokser. Teda ma küll kartsin. Ta oli täpselt aia kõrgune. Ja ma ei saanud kunagi kindel olla, et võib-olla on ta üle aia hüppamise selgeks õppinud. Kuid vahepeal on aed kasvanud kaks korda kõrgemaks ja musta bokseri asemel klähvib aias neli korda väiksem koer -  tige must prantsuse buldog. Kõnnin edasi lootes näha kolletanud aasal hobuseid ringi kappamas, kuid kahjuks olid hobused oma soojas tallis. Neid minu lapsepõlve ajal siin veel ei olnud.

Jõuan järgmise sillani. Pärnu jõe üks pisike haru jõgi - Käru jõgi. Sellest ma halbu unenägusid pole vist näinud, aga siiski olen seda kartnud alati. Mõelnud hirmuga seda kuidas autoga teelt välja sõidame ja otse jõkke kukume. Ma tõesti ei tea miks ma lapsena selliste hirmudega elasin ja kuidas ma üldse jaksasin. Ja kuidas ma sellest hoolimata nii kaugele olen oma eluga jõudnud. Algab üks pikk igav sirge teelõik. Ainuke vaade on põllud ja kauguses paistev metsatukk. Natuke veel ja ma näen üle põllu oma armast punase katusega kodu. Lapsepõlves oli see katus eterniit-hall. Aga tee koduni ei lõppe siin. Enne peab vantsima metsatukani, kus lapsena sai paar korda metskitsega kohtutud.

Lapsepõlves oli kodutee viimased 200 meetrit kõige ohtlikumad ja ettearvamatumad, sest mängu tulid naabrikoerad. Õigemini see oli alati loterii, kas üldse tulevad ja siis kui lähedale nad seekord mulle tulevad ning kui kurjad nad on. Ega mul muud üle ei jäänudki kui vastu kutsuda meie kõige armsam ja truum koer - meie endi koer Tessa. Siiani kõige võrratum koer, keda eales olen tundnud. Sõnakuulelik, sõbralik, truu ja mis kõige olulisem - koer, kes oskas musitada ning võtta vastu kõik hellitused, mida meie talle pakkusime. Nüüd pole enam kurje naabrikoeri ega meie Tessat.

Ma naudin alati seda rännakut Tartust kodukülla minnes. Aeg ise enda jaoks. Hetk mil tundub, et kell ei liigu ja lähed hoopiski ajas tagasi. Seda teed olen ma kõndinud oma elus vaat, et kõige rohkem. Iga meetri peal on vähemalt üks mälestus kui mitte rohkem. See justkui teeb minu sees automaatse restardi. See maailm pole sama, mis linna dšunglis. Mitte, et Tartu oleks nüüd mingisugune hiigellinn, kuid näed, siiki tõmbab viimase kui eluenergia välja. Ja siis see nädalavahetus kui võtan aja maha ning lihtsalt olen siin. Põldude ja metsade vahel, Saavad jälle akud laetud ning võib taas uue energiaga linna minna.

Kodu



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Teeme koos puuviljakoti

Mulle kirjutas üks armas Reti, kes nägi selles Delfi videos minu puuviljakotte ja palus, et saadaksin juhendi, kuidas ma neid kotte teen. Ma olen juba neli päeva vaevelnud selle juhendi kirjutamisega, sest see pole üldse nii lihtne, kui ma alguses arvasin. Alguses mõtlesin et teen skeemi ja värki, aga lõpuks viskasin hiire nurka ja otsustasin, et näitan skeemis kuidas alustada aga lõpu peate heegeldama ainult juhendi abiga. Et midagi jääks, ka minu "firma" saladuseks, siis võib juhtuda, et teil ei pruugi juhendiga esimesel korral hästi välja tulla, see tähendab, et peate olema ka ise veidi loovad ja nuputama kuidas selle skeemi ja juhendi abiga kott valmis heegeldada. (Ma lihtsalt ei taha öelda, et ma ei osanud paremat juhendit kirjutada). Ja loomulikult vajadusel võite minu poole isiklikult pöörduda ja abi paluda. Vaja läheb: Heegelniiti ja heegelnõela (mina kasutasin suurust- USA 5 / Eesti 0.5) Kuidas heegeldada endale puuviljakott: Puuviljakoti alustamise skee

Tuul ja kliimaärevus

Eile oli siis see päev kui ma võtsin oma salongi juhendajat Priidut kuulda ja tegin koolist poppi. Nimelt ma olen Tallinnas vastu pidanud juba 4 kuud, aga vaikselt tekib kõigest taas tüdimus, kas novembrikuu pimeduse või millegi muu pärast, kes seda teab. Mainisin seda Priidule, et koolist juba vaikselt tüdimus, sest ma olen alates 7 aastasest saadik järjest koolis käinud- see teeb siis 17 aastat- see on suurem osa minu elust. Ja tahaks järjest enam olla lihtsalt üks suur täiskasvanud inimene, kes käib tööl, maksab üüri ja suudab endale ise söögi lauale osta ja ka valmistada. Igatahes Priit soovitas vahest poppi teha ja kool ikkagi ära lõpetada. Ja ma mõtlesin, et kui poppi teen, siis peaks aja kuidagi kasulikult ära kasutama ehk siis milleks mul kunagi väga aega ei jää - blogikirjutamiseks (ja muidugi veel umbes 99 asja, mida peaks võiks oleks armas teha) Aga mitte sellest ei tahtnud ma kirjutada täna. Ma olen märganud, et ma ei näe otseselt vaeva, et elada pakendi- ja plastikuvabal

Kapselgarderoob ja Marie Kondo

See postitus on inspireeritud ühest kindlast postitusest -  slow.ee . Kui olete huvitatud jätkusuutlikust elustiilist, siis soovitan seda lehekülge jälgida ka  Facebookis . Kõik algas eelmisel talvel - siis kui teadsin, et ma lähen mõne kuu pärast Austriasse. Ma olin veidi paanikas. Ma teadsin, et mul on üks suur kohver, kuhu peab mahtuma 23kilo asju aga mul on suur garderoob. Sealt ma pean valima natuke talveriideid, siis natuke kevaderiideid ja siis sinna otsa ka mõned kergemad suvehilbud. Saate isegi aru, et suvehilbud mahuvad kindlasti, aga kuidas ära otsustada, millised talveriided kaasa tulevad. Otsus oli väga lihtne. Ma pean valima ühe tooni ja kõik asjad lähtuvad sellest, et kõik sobivad kõigega. Mis te arvate, mis tooni ma valisin? Loomulikult must, mis varieerus halliga. Okei olin nõus, et üks kollane ja sinine kampsun võiksid ka olla väikesteks aktsientideks. Ülla-ülla. Pakkimine läkski mõne kuu pärast üpriski sujuvalt ja ilma väga suure paanikata. Aga mis selgus Austria